“Çocuklarınızı çokça öpün! Her öpücük karşılığında cennette bir derece alacaksınız.Hz. Muhammed (s.a.v.)

7 Nisan 2011 Perşembe

Hiç düşündünüz mü yavrularınız ayaklarınızın altından neyi görüyor?

Kara kuzum anaokulunda her  gün yeni bir hadis öğreniyor. Dün işten geldim ayaklarımı uzatıp oturmuştum. Kara kuzum geldi ayaklarımın altına bakıyor. Anneciğim  Cennet şimdi burada mı dedi.Ne anlatmalıydım şimdi....Acaba Cennet ordamıydı?
Ama çok düşündürdü beni inanın. Peygamberimiz.S.A.V boşuna da dememişti bunu. .Acaba benim ayaklarımın altında ne görüyordu.Ne mutlu Cennet ayakları altında olan annelere ve çocuklarına…
Anneciğim bu hadis annelere hürmetin, saygının ne kadar önemli olduğunu ;Anne babayı razı eden Allahü Teala'yıda memnun ve razı etmiş olduğunu ;annelerin çocukları için her şeyi , canını bile verebileceğini ,annenin çocukları üzerinde hakkının ,emeğinin çok olduğunu; annelerin yemeyip yedirdiğini ;giymeyip giydirdiğini anlattım. . Acaba gerçekten Cennet neredeydi?Sizce  her annelerin ayakları altına Cennet varmıydı.Hayırlı evlat beklemenin yolu hayırlı anne olmaktan geçer.Sadece doğurmakla her istediğini almakla ,yemeyip yedirmekle .giymeyip giydirmekle de olmazdı tabi.... Çocuğun manevi açlığını doyurmak çok önemliydi...Çocuk sahibi olmak veya olmamak bizim elimizde değil, ama nasıl bir anne olacağımız bizim elimizde değilmidir.?
Birgün, cennetin annelerin ayakları altında olduğunu ashabına anlatan resulullah'a s.a.v. biri der ki:
ya resulullah! günlerden öle sıcak bir gün idi ki eti kumların üzerine atsan pişecek derecede sıcak bir zamanda annemi sırtımda iki fersah uzaklıkta bir yere götürdüm..
acaba ben çektiğim o sıkıntıya karşılık annemin hakkını ödemiş miyimdir?
resulullah s.a.v şöyle buyurur:
o yaptığın şey belki annenin çektiği sadece bir doğum sancısına karşılık gelir... (belki diyor o da karşılamayabilir) 
 Sevgili Hatice Yıldızın  bir yazısında bahsettiği gibi Acaba hangi annelerin ayakları altındaydı CENNET.

''Zina sonucu doğurduğu bebeğini aç susuz, canlı canlı çöp torbasına koyarak çöp konteynırına atan annenin mi ayakları altındadır Cennet?
Basit dünya istekleri sonucu aile içi kavgaları bahane ederek minicik bedenine her türlü şiddet ve dayağı layık görerek üzerinde sigara söndürdüğü bebeğini hastanelik eden annenin mi ayakları altındadır Cennet?
Ve kendisini, komşusu ile gayri meşru ilişki içindeyken gören çocuğunu tarlaya gömüp sonra bütün ülkeyi yalan gözyaşıları ile kandıran annenin mi ayakları altındadır Cennet?
Daha rahat bir hayat yaşamak, kariyer sahibi olmak için ya da hayattaki çocuğunun lokmasını paylaşması korkusu ile çoğu kez babadan habersiz daha cenin halinde iken bebeğini parçalatırken her bıçak darbesinde bebeğinin çığlıklarını duymazlıktan gelen vicdansız annenin mi ayakları altındadır Cennet?
Elbette değil. Çünkü bu kişiler anne değil insan bile olamazlar ki ayakları altında Cennet olsun Emin yerde annenin kanıyla beslenen bebek dünyaya gelir gelmez bir başka mucize ile karşılaşır ki bunun keyfini, zevkini anlatabilmek mümkün değildir. Bir annenin bebeğini ilk emzirişi kadar güzel ve huzur verici bir şey yoktur bu dünya da. Ancak öyle anne(!)ler var ki yaratılış sebebi bebeklerini doyurmak olan bir çift uzvunu güzellik nişanesi sayarak bebeklerini emzirmek istememektedir. elimizdedir. Ya cenneti ayaklarımız altına sereceğiz çocuklarımızı davet edeceğiz. Ya da…....
Ne mutlu Cennet ayakları altında olan annelere ve çocuklarına…
 

6 yorum:

Hayriye dedi ki...

ANNE.. Bu kelime kadar kutsal bişey daha var mıdır acaba bu dünya'da.. bence yoktur.. Zaten annelik başlı başına kutsal bir meslektir..Doğrmaktan çok onu büyütmek ona emek vermektir önemli olan.. Utanarak söylüyorum geçte olsa annemin kıymetini anladım.. İyiki onu kaybetmeden önce anladım kıymetini.. Beni affet annecimm..

hayrye dedi ki...

Canım ablacım ağlattın vala beni yaa :)))

Adsız dedi ki...

yakın zamandan berıdır sızı beğenerek takıp edıyorum benımde ıkı kızım var sanırım bırı karakuzunuzla yasıt bende blog acmayı ıstıyorum ama bloglarda kapaandı cumanız mubarek olsun allaha emanet olun

Adsız dedi ki...

ısmımı yazmayı unutmusum ismim belkıs inşallah nasıp olurda bende blog acarım yazışırız

Urfa Tutkunu dedi ki...

Ah bu kara kuzu ne güzel düşünüyor =) Allah hayırlı ömür versin.

Hayatcemresi dedi ki...

Fatma hanım,
sizde terkidiyar edenlerin safına mı katıldınız?

bir sene olmuş bu sayfa güncellenmeyeli,inşaAllah iyisinizdir...