“Çocuklarınızı çokça öpün! Her öpücük karşılığında cennette bir derece alacaksınız.Hz. Muhammed (s.a.v.)
Lilypie Kids Birthday tickers

30 Aralık 2009 Çarşamba

Portakallı Kek


Hafta sonu arkadaşlarıma yaptığım meşhur kekim,meşhur diyorum çünkü en iyi yaptığım şey kekim ve kısırım dır:)))Biraz övünmek gibi oldu ama hoşgörün işde

Malzemeler



  • 2 oda sıcaklığında yumurta,

  • 1 su bardağından biraz fazla ılık süt,

  • 1 su bardağından bir parmak eksik  sıvı yağ

  • Bir buçuk yemek kaşığı buğday nişastası,

  • 1 elenmiş vanilya,

  • 1,5kabartma tozu,

  • 2,5-3 su bardağı elenmiş un (hamur koyu tahin kıvamında olacak),

  • 1 su bardağı şeker,

  • 1portakal kabuğu rendesi,


Yapılışı
  •  Derince bir kapın içine önce yumurtalar kırılır sonra süt yağ şeker eklenir telle   iyice çırpılır.Sonra diğer malzemelerde karıştırılır.Biraz daha çırpılır.Mikserle yapacağımda bütün malzemeleri aynı ayna koyup çırparım hiçbir sorun yaşamadım.Aslında keklerde önce yumurtayla şeker iyice çırpılır deniliyor ama inaki hiç gerek yok .Telle elde hepsini karıştırmak zor olcağı için yumurtayla şekeri önce çırpmak daha kolay oluyor tabi.
  • Kalıbımızı sıvı yağla iyice yağlayıp unluyoruz.180 derecede üzeri kızarana kadar bişiriliyor Ama ilk yarım saat fırının kapağı hiç açılmaması gerekiyor. Çünkü  açıldığında  kabaran kek sönüyor.30 dk sonra fırını açtığımızda kekeimizim içinin pişmiş olup olmadığını anlamak için keke bıçak batırıyorum eğer bıçağa hamur yapışmışsa içi daha pişmemiş demek oluyor ve biraz daha bekletiyorum.Çıkmasına yakın kekin üstünün iyice kızarması için en üst rafa yerleştiriyorum.Dediğim gibi üzeri iyive kızaranca çıkarıyorum ve hemen bi tepsiye su koyup içine kekimizi koyuyoruz iyice soğuduktan sonra kekimizi ters çevirip çıkartıyoruz
  • Önceleri bir bardak sıvı yağ yerine margarinle yapıyorum.Bir tüm margarinden 2 parmak kadar kesip diğer büyük parçayı oda sıcaklığında iyice eritiyordum veya tavayı ateşde iyice kızdırıp altını kapatıyordum .İçine margarini koyup yumuşatıyordum .Margarini ateşin üstünde eritmemek gerekiyor.Aslında margarinle daha güzel değişik bi tat oluyor ama zararlı diye kullanmayı bırakdım.
  • Afiyet olsun .

2 yorum:

İlkay dedi ki...

Ellerine sağlık görüntü süper ama gelenler arasında ben olmadığım ve yemediğim için tadı hiç güzel olmamışdır diyorum :P

KARA KUZUCUĞUN ANNESİ dedi ki...

Canım bir dilim bile kalmadı Tubanın oğlu Enes çok beğendi.Sen yeterki gel sana daha güzelini yaparım.