“Çocuklarınızı çokça öpün! Her öpücük karşılığında cennette bir derece alacaksınız.Hz. Muhammed (s.a.v.)
Lilypie Kids Birthday tickers

29 Ocak 2010 Cuma

İlk Dişimiz Çıkdı

Dün öğlen telefonla karakuzuyla konuşurken anneciğim dişim sallanıyor tostumu yiyemiyorum diye ağladı.Çok üzüldüm daha beş yaşına Şubatın sonunda girecek ne kadar erken dişleri dökülürmü üstelik dişlerimizde hiç çürügümüzde yokken.  O kadar büyük tesadüf oldu ki akşam babamızın dişçide randevusu vardı .Anneciğim doktor amca sana hediye verecek ağlamassan dedim ve ne istediğini sordum hemen diş fırçası dedi.Diş doktorundan başka ne istenebilirdiki...Artık alel acele bi diş fırçası aldım .Gerçi çocuk fırçası olsa daha iyiydi ama  markete fazla çocuk fırçası çeşidi yokdu olanları da beğenmedim.Akşam iş çıkışı ailecek diş doktorumuza gittik
.Doktora karakuzu dışardayken bu fırçayı ona hediye etmesini istedim.Tamam benimde ufak bi hediyem var zaten dedi.Hediye alacağını biliyor ya gayet cesur davrandı .Gerçi daha öncede flor uygulaması için dişçi koltuğuna oturmuşdu.Önce dişe bir sıvı sıkdı tükürmeden beklemesi için 20 kadar saydım .Sonra doktor 1-2-3- deyince işlem tamam olacak dedi ama Daha 1 dedik ve mutlu son dişimiz çıkdı ve hiç açımadı .
Doktor amcasıda dişfırça ve topitop hediye edince çok sevindi.Keşke yanımda fotoğraf makinam olsaydı dişçi koltuğunda çekerdim.Artık başka sefere daha çok çıkacak :))))Karakuzumun gelişimi hızlı olduğu için kemik yaşıda büyükmüş maşallah ondan erken dişleri çıkıyormuş.Normalde 6 yaşında başlarmış.
.Gelmişken bende dişlerime tekrar baktırayım dedim.Baş ağrım olduğu zaman dişlerimde ağrıyor dedim.Dişlerimin flmini çekdi şu an bi sorun yok sanırım o ağrı sinizütten kaynaklanıyor dedi Diş etlerimin üzerindeki sinizüt keseciklerini gösterdi.Şaşırdım ben miğren hastasıyım sinüzitle ikisi bir olurmu diye.
Evet karakuzum büyüdüde dişemeye başladı çok duygulandım kızızmın bu halina bakıp.........
Kendiside çok şaşkın anneciğim sistemli konuşamıyorum dilim oraya gidiyor dedi. Alışırsın gayetde sisitemli konuşuyorsun üzülme dedim.Sisitemli ne demekse nerden duyduksa artık:))))Daha dün dizinin birinde dövüşen iki arkadaşı görünce sen  vatandaş mısında bu kavga edenlere bakıyorsun demişdi.Vatandaşı erkek anlamında kulanmışdı.Çok ilgiç kelimeler kullanıyor şu günlerde ....


5 yorum:

nalan dedi ki...

beni okuduğunu bilmiyordum yorumuna sevindim.İade-i ziyarete geldim.
Ben 1.sınıf okuturken çocuklarımın sallanan dişlerini ben çekerdim.Öğretmeni çekince korkmaz ve tedirgin olmazlardı.Kuzularımın her biri yetişkin şimdi
6+15en son okuutuklarım...
hey gidi günler

a.y. dedi ki...

Merhabalar :)) Önce diş çıkarsın diye uğraşıyoruz sonra döksün sonra yenisi çıksın :) Allah kolaylık versin bizlere ne diyeyim. Yeni dişleri sağlıkla gelsin inşallah :)

balböcükleri dedi ki...

bizimkine diş kutusu aldık tarihi eser gibi saklıyo:)

KARA KUZUCUĞUN ANNESİ dedi ki...

Nalanablacığım benimde salalnan dişlerimi ablam çekerdi ama çok korkardım.
Evet anne yazar önce çıksın diye uğraşırız sonrada döksün diye.Kızım benim gibi dişlerinden çekmesin diye onunkine daha çok önem veriyorum.Rabbim kimseye diş ağrısı yaşatmasın inş.
Serğilciğim aslında iyi fikir diş kutusu hazırlsmsk.Hiç aklıma gelmemişdi.Atmadık hala evde duruyor.Zamanla saklanan dişlerde küçülme oluyormu ki...

İlkay dedi ki...

Kardeş güccük güccük cocukların dişleri dökülüyo 2 3 yaşında bazılarının senin kızının dökülmesi normal tez zamanda yeni dişler gelsin inş.
Sanki dünmüş gibi dişlerimin saklanirken çekdirdiğimi hatırlıyorum keşke hiç büyümeseydim :( zaman ne çabuk geçiyor.