“Çocuklarınızı çokça öpün! Her öpücük karşılığında cennette bir derece alacaksınız.Hz. Muhammed (s.a.v.)
Lilypie Kids Birthday tickers

15 Şubat 2010 Pazartesi

Penguen Badi

Bu masalda, Allah’ın ‘Hakîm’ ismini içerdiği, ‘Yarattığı her şeyde bir hikmet olan, sırlı sebepler bulunan’ anlamlarıyla çocuklarımıza öğretmek amaçlanmıştır. Çocuklarımızın bu masal yardımıyla Allah’ın ‘Hakim’ ismi hakkında edindikleri bu ön fikir, ileride bu ismi çok daha iyi kavramalarına destek olacaktır.
Kara kuzumla Penguen Badi yi zevkle okuduk..Resimler harika önce bene okudum şimdi o resimlere bakarak anlatıyor.Birlikde sayfadaki penguenleri sayıyoruz.Nerde yaşarlar ?Ne yerler? Kutuplar nasıldır ?Yazılanların hepsi resimlerele o kadar güzel anlarılmışki....Bu yaşdaki çocuklar için resimler çok önemli ,kitapları sevmeleri için...
Özeti kısaca şöyle : Küçük penguen Badi kuşlara özenip uçmak için yüksek bir dağdan kendimi aşağıya bırakınca bir fırtına kuşu onu kapıp yavrularına yem için götürüyor .Bir şekilde buradan kurtulup kendini okyonusun içinde buluyor.Kanatlarının  uçmak için değil  Allahın Hakim ismiyle  yüzmek için yaratığını anlıyor.Masallardaki hayvan kahramanların başından geçen maceralarla çocukların dünyasında Allah’ın isimlerine bir pencere açılmaya çalışıyor.Çocuklarımız inanç kavramıyla ne kadar erken tanışmaları ilerki yaşamlarında çok önem taşıyor.
Karakuzumla beraber Rabbimizin bizlere Hakim ismiyle neler verdiğini saydık.Verdikleri için şükrettik.
Allahın isimlerini öğreniyorum serisini tamamlayacağız.Anne babalara tavsiye ederim.
.

6 yorum:

CAHİDE dedi ki...

Canım benim,sen çok güzel bir annesin.Allah senden razı olsun.Bu kitaplar cidden çok verimli oluyor.benim en küçüğüm 1.sınıfa gidiyor,artık biraz daha kapsamlı kitaplar alıyoruz.Allah yavrunu hayırlı bir evlat etsin canım...

KARA KUZUCUĞUN ANNESİ dedi ki...

Amin canım benim.Rabbim senden de razı olsun paylaşdıkların çok güzel.Kızıma kitapları sevdirmek hemde onunla kaliteli zaman geçirmek benim için çok önemli.Çünkü bu yaşda ne verirsen onu alıyorlar.İnşallah hayırlı bir evlat yetiştirebiliriz.

İlkay dedi ki...

Çok güzel bir kitaba benziyor böyle kitaplar alarak bir yerden başlamak gerekiyor.. Paylaşımın için tşk ederiz.

KARA KUZUCUĞUN ANNESİ dedi ki...

canım şu an altı tane aldım bu seriden .Diğerleride çok güzel onlardan paylaşacağim burada.

sarmaşık dedi ki...

Ne kadar güzel bir çalışma bu, ben de kardeşlerime arada almaya çalışıyorum böyle çok faydalı oluyor, Allah razı olsun bu emekleriniz için..

KARA KUZUCUĞUN ANNESİ dedi ki...

Canım benim Handenurdan ve Cahideden öğreneceğim çok şey var.Çok hoş bilgiler veriyorsunuz .Allah sizden de razı olsun canım.