“Çocuklarınızı çokça öpün! Her öpücük karşılığında cennette bir derece alacaksınız.Hz. Muhammed (s.a.v.)
Lilypie Kids Birthday tickers

14 Ekim 2010 Perşembe

Yemek Duaları


Yemeklere besmeleyle başlayıp dua etmek  o kadar önemlidir ki. ..Karakuzuma bunu alışkanlık haline getirmek  için çok çabalıyorum. Hafıza boş iken , kötülük nedir bilmezken  güzel şeyler kaydetmek istiyorum.
Soğulsun Anaokulunda da öğretmenlerinin hakkı çok bu konuda.Yemeklerden önce okuduğumuz dua'ya değilde diğeri yani yemeklerden sonra okuduğumuz duanın  son sırasında öldür  denilmesine bir türlü alışamadım.Birlikte okurken  oraya geldiğimiz de ben yaşat diyorum Karakuzum  anne yanlış söyledin öğretmenimiz öldür diyor demez mi?Veli toplantısında bu sıkıntıyı söyledik değiştirelim denildi  ama ..................
Teşekkür etmek çok önemli.Arkadaşlarımıza  bizi mutlu ettikleri zaman o kadar çok teşekkür ederiz ki...
Yüce Rabbimizin bize verdiği bin bir çeşit nimetlerden  dolayı  teşekkür etmemek olurmu hiç.
Allahım verdiğin her bir nimet için özellikle Karakuzum için sana ne kadar teşşekür etsem az.
.
Yemeğimi yemeden
El açtım Allahım sana
Akıl fikir doğruluk
İyi huylar ver bana
Yemezsem büyüyemem
Okuluma gidemem
Çabuk çabuk yiyelim
Yemeğimizi bitirelim
Bizi yaratan Allah`a
Her zaman dua edelim...

****************

Elhamdülillah,Elhamdülillah,Elhamdülillah;
Artsın eksilmesin,Taşsın dökülmesin,
Biz yedik ziyade eyle Allahım,
Bu sofrada yiyenleri,yedirenleri,hizmet edenleri,
Kabe-i Muazzamaya  ulaştır,
Sevdiklerine yaklaştır,
Sevmediklerinden uzaklaştır,
Kur'an okumaya alıştır,
Küsleri barıştır,
Cennetine girdir,Cemalini göster,
İslam diyarında Müslüman olarak öldür.(yaşat)

2 yorum:

fuat gencal dedi ki...

Hayırlı günler, emeğinize sağlık. Çok güzel paylaşım için teşekkürler.

Saygılar.

İlkay dedi ki...

Çocukların böyle dualar okuması insanı çok mutlu ediyor. Karakuzu onu yanlış olarak gördüyse sen doğrusunu öğretemezsin :)
İnşallah Allan İslam diyarında Müslüman olarak yaşatır :)