“Çocuklarınızı çokça öpün! Her öpücük karşılığında cennette bir derece alacaksınız.Hz. Muhammed (s.a.v.)
Lilypie Kids Birthday tickers

18 Temmuz 2009 Cumartesi

Susuzluk


Bu gün sabah annemle hastaneye giderken evime yakın bi tatlı su çeşmesinde su içmeye çalışan bi köpek gördüm .Çok üzüldüm yazık çok susamış olmalı ki damlayan suları diliyle topluyordu.Gidip hemen çeşmeyi açmak geldi içimden ama yapamadım .Çünkü ben korkardım yanına gitsem hemde köpekçik kaçardı.Oysa bizler ne kadar boşa su kullanıyoruz hayvanların bile hahkına giriyoruz israf konusunda.

Bide bu olayın şu yönü var bu çeşmelerden gelen giden herkez su içiyor elini altına koyarak veya ağzını çeşmeye dayayarak su içen çocuklar var yani hastalık yuvası oluyo çeşmeler özellikle çocuklar geldi aklıma çocuklarada üzüldüm.
çocukken bizde susadıkmı ağzımızı dayardık çeşmeye.Ama o zamanlar evimizin önünden geçen küçük bi ırmak az ilerdede akan bi dermiz vardı .ırmak genelde mahhalledeki evlerin ağaçlarını sebzeleri sulanması için kullanılırdı .Yani hayvanlar çeşmelere gitmezdi.Oysa şimdi mahhallemizde ne o ırmak ne dere ne o güzel evler .Hepsi yıkıldı yeni binalar yapıldı.Artık akmıyor sular .....
İnsanlar olduğu kadar hayvanlarda susuz kaldı....

Hiç yorum yok: