“Çocuklarınızı çokça öpün! Her öpücük karşılığında cennette bir derece alacaksınız.Hz. Muhammed (s.a.v.)
Lilypie Kids Birthday tickers

14 Ekim 2009 Çarşamba

Dişçi korkusu





     Çocukluğumdan beri en korktuğum doktor dişçilerdir.?6 ayda bi dişçiye gitsek çürüyen dişleri erkenden çürük  sinire inmeden yaptırsak canımız çok daha  az yanar  ama biz  ne yapıyoz diş ağrımız olmadan dişçinin önünden bile  geçmiyoruz.Kızıma hamile kalmadan önce  ağzımı adam akıllı bi bakımdan geçirmişdim hamileyken diş ağrısı çekmemek için.Tam beş yıldır bi sorunum yokdu.Taki geçtiğimiz temmuz ayına kadar.  Bi ağrı  başladıki dünyam yıkıldı sandım ağrı kesisiz duramaz olmuşdum. İltihap olduğu için  dişçi de müdahale edemedi antibiyotik kullandıktan sonra kanal tedavisi yapıldı .Şu an yapılacak 2 dişim daha var onlarıda bi an önce yaptırayımda ilerde başım ağrımasın tekrar.Diş fırçalamayı akşamları hep ihmal ediyorum sabahları fırçalıyorum ama oda yereli olmuyo tabiki.
     Karakuzumun dişlerine kendi dişlerimden çok iyi bakıyorum .Diş minesi çok güçlü ve beyaz.Şükür  ağzımızda hiç diş çürürğü yok şimdilik.Kızımın dişçiden korkmaması için geçen onuda götürdüm birer hafta arayla 2 defa flör uygulaması yaptırdım .6ayda bi yaptırmakta fayda varmış.Dişe beyaz bi jel sürüyorlar bu jel dişin etrafında şeffaf bi tabaka oluşturduğu için  yiyeceklerin dişle temasını önlüyor çürümeleri de geçiktiriyormuş.
     Kızıma 6 aylık olduğundan dan beri düzenli olmasa da  flör hapı vermeye çalıştım .Flör hapını genelde içtiği suya katıyordum.Doktorumuz flör hapından çok dişe sürülerek uygulanan flörün daha faydalı olduğunu söyledi.Diş ağrısı kabir azabı derler. Anneler ne olur çocuklarınızın dişlerini iyi koruyalım diş fırçalama alışkanlığını kazandıralım ve dişçiye sadece çürük olunca değil arada götürelim, çocukları  dişçi koltuğundan korkutmayalım.Dişçiye gittiğimizde karakuzuma dişçi senin dişine baktıkdan sonra sana hediye verecek dedim ama ben unuttun tabi  aldığım bi şeyi doktor amcası vermiş gibi yapacakdım.Eve gelince anne doktor amca bana hediye vermedi diye söyleyince hatırladım.Maden suyu Flüor içerdiği için, özellikle çocukların diş çürümelerini engelliyormuş  bunu yeni öğrendim

3 yorum:

Paşa dedi ki...

maden suyunun flor içerdiğini ve flor hapları olduğunu bilmiyordum peki yan etkisi yokmu?

İlkay dedi ki...

Dişlerim benimde kötü gitmem lazım korku değil ama zor olduğundan dolayı gitmiyorum 3 tane 20 lik çekilecek dedi dr gittim 1 tanesini çekdirdim yanağım şişdi çok kanadı bidahada gidemedim aynı şeyleri yaşayacağım diyerek hayırlısı bakalım.
1 tane gülünce gözüken dişim kırıldı hamileyken nohut seçerken bitane attım ağzıma :) doğum sonrası gittim çekdiler yerine iplant yapılacak oda dolar euro ssk karşılamıyorda bakalım ne zamana yapdırırım Allah kerim :(
Dişlerimizi üşengeçlikden sürekli bakımını yapmıyoruz sonra acısı çıkıyor dikkat etmemiz lazım bu yazıyı görünce dedim fırçam yanımda olsaydı fırçalardım :) tşk ederiz

KARA KUZUCUĞUN ANNESİ dedi ki...

paşacığım ben doktora söylemişdim flör hapı versek zaralı olurmu diye oda türkiyedeki sular flör yönünden zayıf kullanabilirsiniz dedi.Zaten devlet karşılamıyo ve bu hapı şimdi arkadaşlarımda kullanıyo benimkisi bitmedi zati içinde 400 tane oluyo çok minik ve 16 yaşına kadar kullanılıyor.Amam haptan çok dişe dışardan uygulanan flör jel uygulması daha faydalıymış .O işlemide diş doktorları tarafından yapılıyo zaten biz yapamıyoz.Benim kızın ilkinde dişne sürüldükdeb sonra biraz beklenmesi lazım 1 dk felanmıydı neydi ama kustu içi kaldı ama 2cisinde bi şey olmadı ama pek içme sinmedi kustuğu için çok pahalı bi şey değildi 2 kere yapılıyo 30 ytl felan tutmuşdu.
İlkaycığım bence bi an önce yaptır dişlerini çok önemliler kokuyosun ama o koltuğa oturdunmu iş bitiyor biraz cesaretli olmak gerekiyo işde..