“Çocuklarınızı çokça öpün! Her öpücük karşılığında cennette bir derece alacaksınız.Hz. Muhammed (s.a.v.)
Lilypie Kids Birthday tickers

22 Ekim 2009 Perşembe

Nostalji takıldık biraz:)))

 İlkokula giderken öğretmenimiz müzik dersinde hepimize tek tek şarkı veya türkü söyletirdi .Bende hep bu türküyü söylerdim .Sabah sabah dilime dolandı birden yazayım dedim.Ne günlerdi ya.. Bu arada ilkokuldayken folklördeydim ama hep bando çalmak isterdim.Bu hayalimi de ortaokulda gerçekleştirdim ve beden derslerinde rahat ediyordum.Çünkü beden dersinde  öğretmenimiz sandık üzerinden takla felan attırırdı..Tabi korkudan atamazdım ama bandocu olduğum için sözlü notum hep 10 du..Neyse nerde kalmışdık Hımm..Bu türkü ve ben.Mikrofon bende haydi oynayalım ; söylüyorum bak.:)))


Ah yine yeşillendi fındık dalları,
Acep ne olacak yarin halları,
Dalgalanıyor pembe şalvarı.
Kız allan pullan gel gel gel yanıma,
Beyaz kollarını dola boynuma.


Çeşme başında üç kız yan yana,
İçlerinden biri şşşşt dedi bana,
Nur olsun seni doğuran ana.
Kız allan pullan gel gel gel yanıma,
Beyaz kollarını dola boynuma.

 .Sınıfımızda bi arkadaşımız vardı o  kadar güzel sesi vardı  ki oda hep bu türküyü söylerdi .Bu türküyü hala çok severim ve ilk okul arkadaşım aklıma gelir.3 sınıftayken bizim okuldan ayrılmışdı  ama bu türkü hatırası kaldı bende.

Karadır kaşların ferman yazdırır,
Aşkın beni diyar diyar gezdirir.
Lokman Hekim gelse yaram azdırır,
Yaramı sarmağa yar kendi gelsin.

Ormanların gümbürtüsü başıma vurur,
Nazlı yarin hayali karşımda durur.

Karadır kaşların benzer kömüre,
Yardan ayrı düşmek zarar ömüre.
Kollarımdan bağlasalar demire,
Kırarım demiri kaçarım yare.

Ormanların gümbürtüsü başıma vurur,
Nazlı yarin hayali karşımda durur.

Uzaklara gittim gelirim diye,
Tabancamı doldurdum vururum diye.
Hiç aklıma gelmez ölürüm diye,
Ölüm ver Allah'ım ayrılık verme.

Ormanların gümbürtüsü başıma vurur,
Nazlı yarin hayali karşımda durur.

3 yorum:

İlkay dedi ki...

Bu şarkının bende bir hatırası var Lisede ders zili çalmışdı Ayşegül diye bir arkadaşım başladı bu şarkıyı söylemeye arkasından bi bakdık öğretmen girdi çok sinirli biriydi öğretmende Ayşegüle ben sana yeşillendiririm o fındık dallarını dedi mosmor olmuşduk :)kulakları çınlasın Ayşegül şimdi örtmen :)

KARA KUZUCUĞUN ANNESİ dedi ki...

Eski türküler şarkılar ne kadar güzel değilmi bide şimdikilere bak.Ayşeğül öğretmen şimdide söylermi acep:))

Kezban dedi ki...

Bende bandodaydım:):)bayramlarda uzun boylu olduğum için hep bayrak tuttururlardı:):)Benim ilkokul şarkım akasyalar açarkennn.ne söylerdik müzik dersinde...