“Çocuklarınızı çokça öpün! Her öpücük karşılığında cennette bir derece alacaksınız.Hz. Muhammed (s.a.v.)
Lilypie Kids Birthday tickers

5 Ağustos 2009 Çarşamba

Maydonozu saklama yöntemi


Maydonozu çok sevdiğim için soframda olmazsa olmazlarım arasındadır .Saklamak için tupperware (taper) saklama kaplarından bile aldım ama pek menmun kalmadım. Maydonozlarda hava almayanca koku oluşduğu için hep atmak zorunda kaldım.

Geçen hafta(2 hafta önce) bi şey keffettim .Belki herkezin bildiği bi şeydi ama ben daha yeni öğrendim.Maydonozu pazardan alırken ıslak olmayanı alıyorum eve gelince akşamdan sabaha kadar bi tepsiye yayıyorum yani iyice havalandırıyorum ki nem kalmasın diye. Sonra onu kuru bi örtünün içine sarıyorum poşetleyip buzdolabına koyuyorum.2 hafta olmasına rağmen maydonozlar da ne koku var ne renginde değişme. Tek tük sararanlar olmuyo değil aralarında ama çok az .

Bir hafta sonunda sardığımız örtüde nemlenme oluyor onu da tekrar kuru örtüyle değiştiriyorum.Bazıları gazeteye sarıyor ama onu sağlıklı bulmuyorum.Herkeze tavsiye ederim.Maydonozlarım çöpe gitmekden kurtuldu böylece...Aslında bu yöntemi sadece maydonozlar için değil bütün yeşilliklere uygulayacağım...

Hiç yorum yok: