“Çocuklarınızı çokça öpün! Her öpücük karşılığında cennette bir derece alacaksınız.Hz. Muhammed (s.a.v.)
Lilypie Kids Birthday tickers

29 Mart 2010 Pazartesi

İyilik yap, denize at, balık bilmezse, hâlık bilir

Birgün Cüneyd-i Bağdadi Hazretleri "kuddise sirruh" bir deniz kenarına gitmiş. bir mecusi bol miktarda yem almış, denizdeki balıklara yem atıyormuş. cüneydi bağdadi hazretleri "kuddise sirruh", ne yapıyorsun, demiş. mecusi; yem atıyorum, sevap kazanacağım demiş. Cüneyd-i Bağdadi Hazretleri, senin sevap kazanman için, evvela iman etmen lazım. sen müslüman değilsin, hangi sevaptan bahs ediyorsun, demiş. mecusi; peki benim bu balıklara yem verdiğimi o bahs ettiğin Allah görüyor mu, demiş. Cüneydi Bağdadi Hazretleri; vallahi billahi görüyor, onun bilmediği, onun görmediği bir şey yoktur ki, demiş. mecusi, bu da bana yeter, demiş.
Aradan seneler geçmiş. Cüneyd-i Bağdadi Hazretleri hacca gitmiş, tavaf ederken bakmış, mecusi de tavaf ediyor, gözyaşı döküyormuş. cüneyd-i bağdadi hazretleri, burada ne işin var, demiş. o beni gördü demiş. nasıl gördü deyince, sen gittikten sonra içimde bir nur parladı. baktım balıkların hepsi kelime-i şehadet getiriyor, ağaçlara baktım, kelime-i şehadet getiriyor, ben de kelime-i şehadet getirmeğe başladım. senin rabbin beni gördü, o gördüğü için de buraya geldim ve sana bir nasihat vereceğim: " iyilik yap, denize at, balık bilmezse, hâlık bilir." işte hâlık bildi ve beni mecusi iken mümin yaptı." demiş

3 yorum:

İlkay dedi ki...

Bu hikayenin ve bu sözün bu şekilde gelişdiğini bilmiyordum okurken çok duygulandım. Rabbim ne büyük..

Adsız dedi ki...

Hikaye için teşekkürler

Adsız dedi ki...

Çok sağolun ödevimde kullandım Allah razı olsun