“Çocuklarınızı çokça öpün! Her öpücük karşılığında cennette bir derece alacaksınız.Hz. Muhammed (s.a.v.)
Lilypie Kids Birthday tickers

10 Mart 2010 Çarşamba

Süt dişlerimiz

Cumartesi akşamı arkadaşın bebişini görmeye gitmişdik.Kızım bebeğin emziğini vermeye çalışırken kendi ağzını da aaaaa diye açınca ön dişinin arkasında bir diş daha gördüm.Nasıl farketmedik! üstelik ön alt dişi daha sallanmıyordu bile Aslında çok üzüldüm baya bir arkadan çıkmışdı .Telmi takılacak tı?Süt dişleri gayet düzgün çıkmışken neden kalıcı dişler baya bir geriden çıkıyordu..Artık pazretsi akşam iş çıkışı dişçiye gittik.Arkadaşlar süt dişlerine iğne vurulursa kalıcı dişler çıkmaz demişlerdi .Kafama takılmışdı doktora sorduğum da:.İğne yapmam gerekiyor çünkü dişi sallanmıyor ve arkadaki dişin yerine oturması için bunu çekmem gerekiyor ; halk arasında yanlış bir inanış var böyle ama bu gerçek değil ve telede gerek yok bu gayet normal bir olay zamanla dil dişi iter yerine dedi de rahatladım Karakuzumu sık sık dişçiye götürmemin de faydasını gördüm.Maşallah. iğneden de doktordan da korkmadı ..6 yaş dişlerimizde patlamış onlarıda görmüş olduk.Flour hakkında buradan daha detaylı bilgi edinebilirsiniz.Çocuklarda erken diş dökülmesi genetik veya kemik yaşıyla alakalı olurmuş.Süt dişleri çıkarma sırasına göre dökülürmüş bunları da öğrenmiş oldum.Dişlerimizi de biriktiriyoruz .Şimdilik 2 dişimiz var elimizde:))


ZYMAFLUOR Tablet NovartisKullanım Şekli:
Günlük doz 6 ay 2 yaşına kadar olan çocuklarda 1 tablet; 2-4 yaş arasında olanlarda 2x1 tablet; 4-5 yaş arasında olanlarda 3x1 tablet ve daha büyük olanlarda 4x1 tablet kullanılır..Bebeklerde içme suyuna atılılabilir.

2 yorum:

İlkay dedi ki...

Vatana millete hayırlı olsun ikinci çıkan dişiniz :)
Çok şükür sorun yokmuş. Diş çekilsede.

CAHİDE dedi ki...

Dişleri biriktirmek hiç aklıma gelmedi.genelde ben çeker ellerine verirdim.Sonra ya atar,ya kaybederlerdi:)
En son birinci sınıfa giden kızımın ağzında 4 diş birden çıkınca bayağı komik olmuştu.o hallerini çok seviyorum.İnci gibi düzgün dişleri olsun inşaallah kara kuzunun...